Otur

Ja jösses amalia vad tiden flyger fram.
Nu är vi helt plötsligt i mitten på Mars snart.
Stopp,stopp,stopp! Jag vill hinna njuta av att våren knackar på dörren.
Droppande tak,sol som värmer,ljusare dagar,pollen och grusiga asfalt vägar.
Ja allt detta hör väl våren till.
Livet är lätt igen,att trampa på i de eviga kalla,snöiga,isiga och halkiga mörkret är förbi.
Även om detta varit en snabb,lättsam och ganska enkel vinter.
Förutom då det snöade så mycket att vi knappt tog oss ut.
Såklart så får vi räkna med bakslag,fast det känns som våren redan är här.
Så vet jag som erfaren norrlänsk indier att det kan snöa i Maj.
Och vara varmare på Nyårsaftonskvällen än på Midsommaraftons kvällen.
Jag vet att det låter bakvänt och galet men det är så sant som det är sagt!
Thats Norrland lixom.
Hursom helst så har våren även tagit våra körvägar med storm.
Och dom är så gott som obefintliga just nu.
Det går såklart att jogga och köra motionssvängar.
Men snabbjobben måste vi nu köra inne på banan.
Tur att vi bara har 1 mil in till travbanan och att det är motorväg.
Men på en vecka ska 3 hästar starta från stallet.
Vi fick sämsta möjliga utgånglägen till alla 3.
Och spårguden hatar mig även 2015.
Hur är det en möjligt då man anmäler 3 hästar att alla 3 får spår så långt ut bakom startbliens vinge som möjligt.
Hugar var fin i provlopp i Lördags på en kladdig och tung bana.
Victor gick ett snabbjobb och kändes bara fin.
Garnet och Hugar ska jag luffsa på med hemma imorgon.
Dom startar i Boden på Söndag,
Hugar fick spår 7 bakom startbilen och distansen är 1640 vilket jag i alla fall tror är ett litet minus för honom.
Men jag vet ärligt talat inte då han aldrig startat på den distansen.
Så det blir spännade men han hade ju gärna fått ha ett bättre utgångläge.
Garnet startar från bricka 8 bakom startbilen det loppet är 2140 meter.
Och han behövde loppet i kroppen sist,och borde gått framåt efter den genomköraren.
Men kan ju lätt hamna på vingel från detta dåliga utgångläge.
Victory startar på Bergsåker som kör V86 på Onsdag.
Han möter väldigt hårda hästar och han fick spår 7 bakom startbilen.
Han är startsnabb och borde kunna få en bra positon ändå med lite flyt.
Men han har ju bara gjort en start på isbanan i år.
Så han behöver nog mer tempo i kroppen innan man kan räkna med honom full ut.
Hoppas på bra ryggar och att de löser sig till slut så kan han avsluta vasst.
Han ska gå ett lätt jobb inne på banan på Lördag.
På Måndag morgon kommer min kiropraktier och går igenom hästarna.
Första gången han går igenom Garnet så det ska bli spännande och höra vad han säger om honom.
Nu börjar starterna rulla i gång i alla fall.
Men snacka max otur med dåliga spår i alla fall.
Hoppas hästarna gör bra insatser och att vi får men oss en slant i allla fall.
Nu ska jag sova. 
Tjing.
 
 
 

Kommentera här: