Snö

Ja jisses vilken snö vi fått nu.
Man ser knappt ut genom fönstren.
Och om man tar skotern till jobbet i norrland? är ju en fråga man brukar få av sörlänningar.
Vilket man inte gör men i Söndags så hade det helt klart varit det bästa.
Jag tog mig inte på jobbet i alla fall,jag som fick körkortet i cornflakespaketet.
Är inge vidare på det här med snökaos men peppar peppar ta i trä så har jag ju inte kört diket (ännu).
Men jag tog mig inte ens från min parkering 
Tur Pappa var räddare i nöden som vanligt,det ska vara fyrhjulsdrift men det hjälpte knappt.
Jobbar 76 timmar denna vecka,
Smått galet som vanligt men ska inte klaga då jag i alla fall har ett jobb.
Men två veckors timmar på en veckan är tufft speciellt då man har hästarna som ska tränas åxå.
Jag körde Garnet,Victor och Hugo idag.
Var nöjd med alla 3 och nästa Lördag ska jag nog åka ner med Garnet så han får går fort.
Plus att planen är att Victory ska vara med i Provlopp.
Allt rullar på,men jag längtar faktiskt tills alla dessa arbetstimmar är avverkade.
Nästa vecka ska jag unna mig att vara lite ledig tänkte jag.
 

Kommentera här: