Skodag

Idag har hästarna fått på sig nya dojjor.
Jami har varit här och skott dom alla tre.
Vi balanserade om Garnet.
Vilket föll väl ut, då jag körde honom på eftermiddagen så stämde det mycket bättre för honom.
Tur man kan få hjälp men ens svagheter,de här med att balansera hästar.
Det har aldrig varit min grej! Jami är verkligen en duktig hovslagare!
Planen är att jag ska svinga mig upp i sulkyn och köra Garnet i Provlopp på Lördag.
Hoppas att vi tar oss runt ovalen tryggt och säkert.
Men de ska gå bra jag har kört minst 20 provlopp och en massa ponnylopp.
Så voltningen borde sitta kvar i huvudet någonstans.
Det är bara hålla i sig och köra ! Blir spännade och kul i alla fall.
Hugar gick åxå ett jobb idag.
Han visade sig verkligen från sin bättre sida idag.
Hoppas han får blomma ut i år! Jami ska köra honom i provlopp den 7 mars alltså nästa Lördag.
Blir spännande att se hur han sköter sig.
Trampet har läkt ihop jättefin så jag hoppas vi slipper tramp framöver.
Victory verkar förstå att det börjar dra ihop sig för start snart.
Han är så pass smart att han vet vilka rutiner som ändras.
Jobbigt läge på Fredag med bricka 14 men men alla lopp ska köras.
Känns kul att hästarna börjar visa uppåt form och är allmänt vårglada.
Precis som en själv.
Och jag måste säga att jag verkligen uppskattat mina lediga dagar som jag fått spendera i stallet.
Jag var även ute på Årets första löptur som kändes som en nära döden upplevelse. Konstaterar för 100.e gången i rad att kondition är färskvara även för människor inte bara för hästar. Håller mig till att träna travhästar! Personlig tränare för människor är nog inget för mig..
Det här med att finna motivationen då man först jobbat en heldag sedan varit i stallet en helkväll.
Att sedan tvinga sig ut och springa eller gå på gymmet.
Det är väl inget jag är duktiga på i flera år i rad direkt. Även om det vore de bästa för mig.
Så kommer alltid latmasken och hälsar på någon vecka då och då.
Men jag kämpar på.
Tjing så länge.
 
Jag har beställt en ny hjälm.
Blir spännade och se när den är klar!
 

Kommentera här: