Ljusare tider.

Nu jädrar börjar det hända grejer.
Äntligen har solen börjat värma lite smått.
Det är inte mörkt då man kliver upp varje morgon och man hinner köra hästarna även om man börjar efter lunch.
Kampen mot det eviga mörkret börjar avta.
Och livet känns allmänt lite lättare.
Jag har varit inne i en hård arbetsperiod igen.
Väl tuff om jag får säga det själv men man ska inte klaga.
Man ska väl bara vara tacksam att man har ett jobb att gå till i dessa dagar.
Jag har ett jobb som jag trivs jättebra med! Men Vabruari har jag verkligen fått bekänna färg på allvar.
81 timmar i veckan plus att hinna träna travhästar kan även den mest energiska indier även bli matt av.
Men nu har jag lite ledigt njuter till max och jag har fått återhämta mig tillräckligt så nu kör vi på igen innan jag blir rastlös.
Men med lite mera måtta hoppas jag.
Hästarna har inte börjat komma igång ännu efter vinterträningen.
Känns som det strulat på lite och vi har fått fixa och trixa.
Sen har dom ju såklart vintertränat en längre period men nu börjar det närma sig årsdebuter.
Som förövrigt är det värsta som finns, väldigt nervöst! Men kul såklart.
Dom behöver väl oftast något lopp kroppen så dom får lite tempo i sig men det är ändå viktigt att man ser att dom fungerar fullt ut. Så därför är årsdebuter lite extra läskigt.
Hugar trampade sig oturligt då han galopperade i ledningen då han startade sist.
Ett rejält balltramp,har nu läkt ihop fint så han ska få gå ett provlopp innan start som planerat är 15 mars.
Han känns fin och rejäl nu hemma, hoppas han får blomma ut även på tävlingsbanan. 
Längtar tills vi får testa honom barfota runt om. Men det lär ju dröja ett tag till innan banorna här uppe i norr tillåter barfota körning.
Victory gick ett provlopp förra lördagen där han avslutade fint.
Och han verkade pigg och glad.
Han är nog den som längtar mest ut på tävlingsovalen även om han fortfarande har lite väl många kilo runt magen. Dom är bra att ha då tävlingsäsongen drar igång! Så man har lite att ta av!
Han startar den 27 februari i Boden om allt går enligt våra planer.
Kul att det börjar rulla igång igen .
Garnet gick sitt första snabbjobb inne på banan för mig förra Lördagen.
Ett bra intryck men vi ska ändra om i balansen på honom,
På Tisdag kommer Jami och skor alla hästarna så då ska vi ändra .
Tanken är väl att jag ska köra honom i provlopp nästa Lördag.
Sen ska även han starta den 15 Mars.
Han känns väldigt framåt, och verkligen pigg och alert.
Nu är man inspirerad,taggad och redo för travåret 2015.
Hoppas det blir ett bra år för oss i Spisen och att vi får vara friska och krya.
Både människor och hästar.
För övrigt prickade jag in 7 rätt på V75 idag.
Synd att det gav så lite i utdelning bara.
Men jag är glad ändå.
Jag är nog ingen spelare egentligen bör hålla mig till att träna hästar i stället.
Nu ska jag försöka vara lite flitigare vid tangenterna framöver.
Då allt börjar rulla igång igen och det händer lite mer än bara vinterträning.
Så finns det ju lite mer att skriva om
Nu en bildbomb
Tjing!
 

Kommentera här: